13. 10. 2012.

Šolet od guske




Recept gđe Sonje Samokovlije iz knjige " Dobar tek " o gastronomskim običajima aškenaskih i sefardskih Židova s naših područja.

Sastojci:

-50 dag graha tetovca
-jedna srednja glavica luka
-2 režnja češnjaka
-1 žlica brašna
-2 žlice crvene paprike*
-20 dag dimljenog guščjeg mesa**
-50 dag svježeg guščjeg mesa
-20 dag svježeg
-1 žlica guščje masti
-sol
-papar


 *Ja sam suhu mljevenu papriku zamijenio svježom rog paprikom koju sam u polovicama poslagao po vrhu, a nakon što je usahnula izmiksao je i umiješao u šolet.

 **Ova dva guščja proizvoda obvezni su produkti mojeg kolinja i zimnice, a još je nešto preostalo od lani, pa sam u šoletu upotrijebio njih.

link I
link II





 Grah namočimo preko noći i skuhamo ga napola. Na guščoj masti ispržimo luk. U dovoljno duboku zemljanu ili vatrostalnu posudu složimo trećinu graha, po njemu rasporedimo polovicu količine luka, a na luk komade guščjeg mesa. Meso prekrijemo ostatkom graha i luka, zalijemo vodom u kojoj se kuhao grah tako da voda prelazi grah za 1-2 cm. 


S vrha dodamo još malo guščje masti i crvene paprike, posolimo i popaprimo po ukusu. Lagano pečemo u pećnici na 140 C 3-4 sata kako bi se voda ukuhala a grah i meso potpuno omekšali. Gotovi šolet ne smije biti ni presuh ni prejušan.







Nema komentara:

Objavi komentar