14. 02. 2014.

Namaz od avokada, crne belugo leće i boba




  Na posljednjem sam "Tavanu" dobio ukor od moje dobre prijateljice, inače vegeterijanke, Suzy (ne, nije Suzy Q. :)) da mi je slana ponuda za vegeterijance vrlo oskudna, tj. nikakva, što uopće nije istina, no obećao sam joj da ću za sljedeći Tavan osmisliti nešto posebno. I jesam, jer Gladni Mačak Pelle drži riječ, tj. dati mijauk. :)


  Za prvi dio nabavke najpotrebnijeg sastojka, avokada, pobrinuli su se Neno i Ive iz Mama Organica, čime su od svih vegetarijanki Tavana zaslužili barem veliki kiss, normalno, podrazumijeva se, nakon mene. :) Tko jednom proba avokado potpuno, do kraja, do one svoje najbolje putraste teksture i mazivosti, sazrio na grani, a ne umjetno u hladnjači uz pomoć etilena, e onome avokadoljupcu koji ga proba, njemu nisam napravio uslugu jer će od tog trena biti razočaran svim avokadima kupljenim po raznim trgovačkim centrima.
 Ovakav avokado, uzgojen u okolici Opuzena, ja još nisam probao. Osim avokada trebati ćemo vrhunski tvrdi ili polutvrdi kozji sir, a to je bez sumnje jedan od sireva OPG-a Moravec, mladi bob, povrtni temeljac, zeleni papar iz salamure, mladi češnjak, peršin ili korijander prema ukusu, vrhunsko maslinovo ulje i krupnu morsku sol.


Sama izrada je jednostavna. Mladi bob kratko skuhamo, obavezno u vodi bez soli, i očistimo mu košuljice. Crnu beluga leću također skuhamo ali u osoljenom povrtnom temeljcu uz dodatak maslinovog ulja. Moja je preporuka da to bude robusno ulje od vodnjanske crnice, no onome kome je ovo jednosortno ulje prejako savjetujem Ex Albis, Sandija Chiavalona, ulje nastalo miješanjem pet sorti; buže, carbonaze, bianchere, moražole i leccina. Ovaj avokado, bob i leća zaslužuju ulje posebne kvalitete.


Očišćeni avokado i bob zajedno s maslinovim uljem štapnim mikserom pretvorimo u homogenu pastu koju posolimo i dodamo zdrobljeni zeleni papar. Na malo ulja usahnemo nakosani mladi češnjak i peršin te ih također mikserom pretvorimo u pastu koju umiješamo u pastu od boba i avokada. Kuhanu leću ocijedimo od viška vode, ostavimo je da se ohladi i zajedno s naribanim kozjim sirom umiješamo  u smjesu. 
Namaz punimo u staklenke koje pasteriziramo u vodenoj kupelji na 80 C kroz pola sata. Čuvamo u hladnjaku. Primjena ovog namaza je višestruka, od običnog canapea do rižota ili kao umaka za tjesteninu. Meni najviše odgovara kao umak na integralne rižine linguine što je prikazano na donjoj fotografiji.





2 komentara: